Parchetul din Frankfurt investighează uzina Suzuki din Ungaria

Cel de-al patrulea mare producător auto din lume, Stellantis Group, a fost acuzat că a fraudat softul de emisii, iar în condiţii reale de utilizare vehiculele diesel au emisii mult mai mari decât arată rezultatele testelor. Este posibil ca şi Ungaria să fie implicată. Parchetul din Frankfurt investighează uzina Suzuki din Ungaria (Magyar Suzuki), relatează cotidianul economic budapestan „Világgazdaság”, în ediţia sa de joi.

Magyar Suzuki Zrt. a confirmat publicaţiei că este în curs de desfăşurare o investigaţie cu privire la vehiculele diesel pe care le-a produs anterior. “Compania noastră se informează în prezent cu privire la această problemă şi cooperează cu autorităţile străine şi ungare implicate. Dorim să subliniem faptul că Magyar Suzuki respectă legislaţia în vigoare în toate cazurile şi operează în conformitate cu aceasta. Nu suntem în măsură să oferim alte informaţii în acest caz aflat în curs de desfăşurare”, a declarat compania după ce a fost contactată de cotidian.

Publicaţia economică mai scrie, citând Reuters, că procurorii din Germania, Italia şi Ungaria investighează cazul în cadrul unei acţiuni coordonate de Eurojust (Agenţia Uniunii Europene pentru Cooperare în Materie de Justiţie Penală). Potrivit Eurojust, descinderile au fost necesare din cauza unui dispozitiv utilizat în motoarele maşinilor producătorului japonez. Aceste dispozitive ar fi fost utilizate în motoarele diesel de fabricaţie italiană pentru ca emisiile de oxid de azot ale vehiculelor să corespundă standardelor UE, după care aceste motoare au fost montate în maşinile din uzina de producţie din Ungaria.

Deja în ianuarie 2020, autoritatea rutieră olandeză a constatat că, printre altele, şi Suzuki a încălcat normele Uniunii Europene privind emisiile, iar modelul Vitara diesel a emis mult mai multe substanţe nocive, oxizi de azot, decât la testare.

Până în prezent, scandalul din anul 2015 privind maşinile Volkswagen diesel a fost cel mai mare scandal de acest gen care, la nivel mondial, a afectat 11 milioane de autovehicule păgubind producătorul auto german cu peste 40 de miliarde de dolari, relatează cotidianul.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

five × three =