Comisia solicită României și altor 18 state membre să pună în aplicare legislația UE în domeniul digital și al mass-mediei

    media

    Comisia Europeană ia măsuri juridice împotriva României și altor 18 state membre care nu au făcut pașii necesari pentru ca cetățenii să beneficieze de avantajele legislației UE în domeniul mass-mediei audiovizuale și al telecomunicațiilor. Acestor state membre li se cere să transpună în dreptul lor intern, fără întârziere, două noi seturi de norme – Directiva privind serviciile mass-media audiovizuale și Codul european al comunicațiilor electronice – și să informeze Comisia cu privire la această transpunere. Ambele acte legislative sunt esențiale pentru tranziția digitală a UE. Acestea au fost convenite de comun acord de către statele membre și ar fi trebuit să fie transpuse până la sfârșitul anului 2020.

    Codul european al comunicațiilor electronice

    Prin acțiunile întreprinse de UE în domeniul comunicațiilor electronice, consumatorii se bucură de avantaje precum: o gamă mai largă de opțiuni dintre care să o aleagă pe cea mai potrivită, facturi mai mici la telefon și standarde mai ridicate de servicii. Codul european al comunicațiilor electronice modernizează normele actuale ale UE în domeniul telecomunicațiilor, adaptându-le la era digitală. Din cauza transpunerii întârziate, consumatorii și întreprinderile din Estonia, Spania, Croația, Irlanda, Italia, Cipru, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Țările de Jos, Austria, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Slovacia și Suedia nu pot beneficia de:

    • Norme clare și favorabile incluziunii privind drepturile utilizatorilor finali – aceleași norme se aplică în întreaga Europă, convergând către o piață unică incluzivă
    • O mai bună calitate a serviciilor – consumatorii se pot bucura de viteze de conectare mai mari și de o acoperire mai mare întrucât codul încurajează concurența în materie de investiții, în special în rețelele de foarte mare capacitate, inclusiv în rețelele 5G
    • Armonizarea normelor – codul sporește previzibilitatea în materie de reglementare, inclusiv în ceea ce privește asignarea spectrului de frecvențe radio
    • Protecția consumatorilor – codul le aduce beneficii consumatorilor și îi protejează, indiferent dacă utilizatorii finali comunică prin intermediul serviciilor tradiționale (apeluri, SMS-uri) sau al serviciilor web
    • Corectitudine – codul asigură egalitatea de tratament pentru toți actorii din sectorul serviciilor de telecomunicații, indiferent dacă aceștia sunt tradiționali sau folosesc servicii bazate pe aplicații.

    Consumatorii, în special, ar trebui să beneficieze de o protecție sporită prin intermediul normelor care asigură claritatea informațiilor contractuale, calitatea serviciilor și facilitarea schimbării furnizorului de la o rețea la alta pentru a profita de prețuri cu amănuntul mai echitabile. Operatorii și furnizorii pot beneficia de norme favorabile investițiilor, cum ar fi cele care stimulează coinvestițiile în rețele de foarte mare capacitate și rețele exclusiv angro, sau de previzibilitatea în materie de reglementare și investiții, inclusiv în procedurile de asignare a spectrului de frecvențe radio.

    NU SUNT COMENTARII

    Transmiteti un mesaj

    7 − 1 =