Ungaria trebuie să fie conectată la reţeaua feroviară europeană de mare viteză

Conectarea Ungariei la reţeaua feroviară europeană de mare viteză nu este doar o opţiune viabilă, ci şi un pas inevitabil – a declarat László Mosóczi, secretar de stat responsabil pentru domeniul transporturilor, marţi, la conferinţa online având ca subiect secţiunea ungară a căii ferate de mare viteză Budapesta-Varşovia/Viena care va conecta ţările Grupului de la Visegrád.

Cu ocazia evenimentului, la care au fost prezentate rezultatele studiului de fezabilitate, secretarul de stat a remarcat: “se conturează cea mai mare dezvoltare feroviară din viaţa noastră. Deşi putem beneficia şi noi de această investiţie, construim de fapt calea ferată de mare viteză pentru copiii noştri”.

Datorită liniei ferate de mare viteză, care urmează să fie construită în următorul deceniu, de la Budapesta se va putea ajunge la Viena şi Bratislava în mai puţin de 2 ore, la Praga în 3,5 ore şi la Varşovia în 5,5 ore – a prezentat planurile László Mosóczi. În opinia sa, dezvoltarea va crea un viitor sustenabil pentru căile ferate ungare care împlinesc anul acesta 175 de ani.

Pentru a începe planificarea tehnică detaliată este necesar un studiu de impact asupra mediului şi trebuie elaborată reglementarea tehnică a căii ferate de mare viteză – a subliniat László Mosóczi. El a indicat de asemenea că proiectul Ungariei a câştigat la licitaţia Uniunii Europene o subvenţie nerambursabilă de aproape 2 miliarde de forinţi (5,5 milioane euro) pentru lucrările legate de mediu.

În ultimul deceniu şi jumătate, ţara a cheltuit peste 2000 de miliarde de forinţi (5,5 miliarde euro) pentru dezvoltarea reţelei feroviare – a reamintit secretarul de stat. În viitor, guvernul va cheltui de mai multe ori această sumă în scopul creşterii competitivităţii transportului pe cale ferată – a adăugat el.

Obiectivul acordului verde al Uniunii Europene, stabilit în 2019, este de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 90% până în 2050 – a reamintit politicianul, precizând că adevărata soluţie este trecerea de la alternativele poluante – maşini, avioane – la calea ferată, care poate asigura chiar şi o emisie zero.

Descriind avantajele dezvoltării, László Mosóczi a spus că noua cale ferată ar putea fi utilizată şi de trenurile interne pe distanţe lungi. În plus, pe lângă standardul corespunzător, pasagerii sunt dispuşi să opteze pentru călătoria cu trenul, în loc să se împotmolească în ambuteiajele din trafic – a apreciat secretarul de stat, citând ca exemplu secţiunile renovate de la
Székesfehérvár şi Esztergom, unde traficul s-a dublat.

În final, secretarul de stat a vorbit şi despre faptul că guvernul maghiar a decis în 2018 ca pregătirea construcţiei unei reţele feroviare de mare viteză între Budapesta de Varşovia să fie începută cu realizarea unui studiu de fezabilitate. El a reamintit că Ungaria a fost prima dintre ţările interesate care a încheiat această etapă, în primăvara anului în curs.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

2 × five =