Țările din Grupul de la Visegrád şi-ar dori accelerarea planurilor de dezvoltare

Romania

Ţările din Grupul de la Visegrád (V4) intenţionează să continue şi să accelereze proiectele de dezvoltare – a declarat ministrul ungar al Afacerilor Externe şi al Comerţului Exterior, Péter Szijjártó vineri, la Ljubljana, după întâlnirea de vârf a prim-miniştrilor Grupului de la Visegrád cu premierul Sloveniei.

O investiţie cheie este legătura feroviară de mare viteză între ţările V4, întrucât în toată Europa Centrală nu sunt suficiente căi ferate de mare viteză – a subliniat ministrul.

Potrivit lui Szijjártó, acesta este motivul pentru care cele patru ţări din Grupul de la Visegrád au decis să construiască o cale ferată de mare viteză care leagă Budapesta şi Varşovia, trecând prin Bratislava şi Praga.

Ungaria este prima dintre cele patru ţări care a realizat studiul de fezabilitate. Prin urmare a fost convocat pentru luna septembrie grupul de lucru din domeniul transporturilor al ţărilor V4 – a adăugat el.

Ministrul a semnalat că studiul de fezabilitate prevede un traseu de 170 de km în Ungaria, iar indicatorii de rentabilitate sunt de-a dreptul remarcabili. Traseul începe de la gara Kelenföld din Budapesta şi urmează linia dezvoltărilor feroviare actuale până la Törökbálint. În continuare, pentru a proteja mediul înconjurător, înconjoară munţii Vértes spre sud, mergând până la Győr, de unde ar continua, aproape lipit de autostradă, până în zona triplei frontiere a Ungariei cu Austria şi Slovacia. În acest punct, traseul ar putea fi conectat la sistemul feroviar de mare viteză din Europa de Vest – a explicat Péter Szijjártó.

După cum a spus, pe segmentul ungar, ţinând cont de condiţiile de relief, o viteză cuprinsă între 230 şi 320 de km/h pare realistă şi sustenabilă. Acest lucru ar însemna că s-ar putea ajunge la Bratislava într-o oră şi jumătate, la Praga în trei ore şi jumătate, iar la Varşovia în cinci ore şi jumătate – a precizat ministrul, adăugând că datorită conexiunii cu sistemul feroviar
occidental, oraşe precum Frankfurt, Berlin sau Milano ar fi accesibile şi ele practic în cel mult o jumătate de zi, pornind din centrul Budapestei.

Proiectul ar fi semnificativ şi din punct de vedere al protecţiei mediului, deoarece ar putea preveni emisia unei cantităţi aproximative de 400 000 tone de dioxid de carbon pe an în zona Europei Centrale. În plus, se estimează pe baza calculelor că întreaga cale ferată regională de mare viteză ar putea transporta în jur de 20 de milioane de pasageri pe an – a arătat ministrul.

El a evidenţiat că Uniunea Europeană are ca obiectiv triplarea lungimii căilor ferate de mare viteză până în anul 2050.

“De aceea, datoria noastră este acum să mobilizăm fonduri UE pentru finanţarea planificării şi pregătirii în ciclul bugetar 2021-2027” – a subliniat Szijjártó.

Proiectul este un proces care necesită 10 ani. În acelaşi timp, este important să subliniem că secţiunile ungare ar putea fi utilizate şi în traficul interurban intern, astfel se va putea ajunge mai rapid şi la Győr, Sopron, Szombathely, dar şi la Lacul Balaton – a spus ministrul.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

2 × 5 =