Prin noul terminal logistic intermodal de la Fényeslitke, Ungaria vrea să redevină un nume de referință pe harta logistică feroviară internațională

Noua conexiune feroviară a terminalului logistic intermodal East-West Gate (EWG), care va fi construită cu o investiţie privată de 30 de miliarde de forinţi (85,71 milioane euro), a fost inaugurată miercuri, în vecinătatea localităţii Fényeslitke din judeţul Szabolcs-Szatmár-Bereg. Prin această investiţie foarte importantă, Ungaria ar putea reveni pe harta logistică feroviară pe care se afla înainte de 1990, a subliniat însărcinatul guvernamental Miklós Seszták, deputat Fidesz, prezent la eveniment.

Investiţia logistică care va fi construită este considerată de către investitor ca ceva ce face parte dintr-un proiect mai mare, fiind aşteptate companii care ar dori să se mute în zona industrială de 140 de hectare de la Fényeslitke, a explicat politicianul ungar.

Terminalul intermodal combinat urmează să fie construit pe 85 de hectare şi va putea gestiona până la un milion de containere de 20 de picioare anual, a spus János Tálosi, directorul general al investitorului, East-West Intermodális Logisztikai Zrt.

Tálosi a explicat că se doreşte ca finalizarea lucrărilor de investiţii să aibă loc la sfârşitul acestui an. Pentru investiţia care este programată să fie operaţională din primul trimestru al anului 2022 vor fi angajaţi în mod direct 130-140 de persoane, iar indirect, alte 300-400 de locuri de muncă vor fi asigurate.

În prezent sunt în curs negocieri despre permiterea de către China a transportului pe cale ferată al produselor chimice, cum ar fi bateriile şi maşinile electrice, ceea ce va oferi oportunităţi aproape nelimitate pentru terminal şi pentru logistica feroviară ungară, a explicat Tálosi.

Proprietarul EWG a încheiat un acord strategic cu o companie kazahă, iar în cazul dobândirii de drepturi de proprietate într-unul din terminalele din Kazahstan, Ungariei i se poate crea un coridor de transport în direcţia căreia să poată fi canalizat traficul direct al mărfurilor chineze, a subliniat directorul general.

În cuvântul său de salut, Tamás Antal Nyiszter, directorul adjunct pentru investiţii al Căilor Ferate Ungare (MÁV Zrt.) a vorbit despre faptul că investiţia EWG va permite transbordarea containerelor transportate pe trenuri cu ecartament larg şi normal, iar în cadrul cooperării dintre MÁV şi companie, va fi reabilitată mai uşor şi reţeaua de infrastructură locală a căii ferate.

Pentru această investiţie, compania realizează îmbunătăţiri în valoare de aproximativ trei miliarde de forinţi (8,5 milioane de euro) la reţeaua feroviară publică din Ungaria. Ca parte din proces, vor fi montate zece kilometri de cale ferată nouă, iar în cadrul terminalului vor fi formate cinci linii cu ecartament normal şi cinci linii cu ecartament larg. La finalizare, compania va ceda infrastructura feroviară către MÁV Zrt., în mod gratuit.

În vecinătatea terminalului echipat cu sisteme şi echipamente tehnologice de ultimă generaţie pot fi construite, în total, depozite şi fabrici cu o suprafaţă totală de 500 000 de metri pătraţi, iar macaralele de 45 de tone de aici vor putea manipula inclusiv materiale speciale, cum ar fi containere de gaz şi produse chimice.

Terminalul logistic intermodal de la Fényeslitke va fi primul terminal intermodal pe uscat din Europa care va utiliza o reţea 5G proprie pentru comunicarea internă şi pentru funcţionarea echipamentelor tehnologice.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

8 + one =