Ungaria şi România ar putea fi conectate printr-o a treia autostradă

Au început lucrările de amenajare la tronsonul III al pistei de biciclete

Ministerul Inovării şi Tehnologiei din Ungaria solicită acordul Parlamentului de la Budapesta cu privire la ratificarea acordului româno-maghiar cu privire la construirea până la graniţa de ţară a autostrăzii maghiare M49, care se va întâlni cu autostrada din România care va lega Satu Mare de ganiţă. Odată cu această dezvoltare, aflată în curs de pregătire, se va putea realiza o a treia conexiune pe autostradă între România şi Ungaria, a anunţat ministerul, miercuri.

Prima conexiune cu patru benzi a fost cea care există de la inaugurarea din 2015 a autostrăzii M43, care leagă oraşul maghiar Szeged de oraşele Arad şi Timişoara, prin localitatea Makó. Începând cu anul trecut, şoferii pot folosi toată lungimea porţiunilor de după Debrecen şi Berettyóújfalu ale autostrăzilor M35 şi M4, prin care s-a realizat conexiunea cu Oradea, a amintit ministerul ungar.

La cea mai recentă şedinţă a comisiei economice bilaterale mixte, care a avut loc în luna aprilie a acestui an, reprezentanţii celor două guverne au semnat un acord cu privire la construirea unor autostrăzi între Mátészalka şi Csenger, respectiv Oar-Satu Mare. Propunerea pe care Ministerului Inovării şi Tehnologiei din Ungaria a depus-o acum Parlamentului de la Budapesta iniţiază promulgarea unei legi în care să fie inclus acest document.

Pe lângă reafirmarea intenţiei de a implementa dezvoltări într-un mod coordonat, acordul stabileşte şi punctul prin care autostrăzile vor trece frontiera. Noua conexiune rutieră poate traversa graniţa în zona Csenger, la sud de râul Someş. Până la aderarea României la Spaţiul Schengen, traficul internaţional va putea trece printr-un punct de trecere a frontierei care urmează să fie realizat pe teritoriul Ungariei.

Pregătirile pentru noua porţiune de 43 de kilometri a autostrăzii M49 vor avea loc în două etape. Achiziţiile publice pentru tronsonul de la autostrada M3 până la Porcsalma vor putea începe în vară. Dacă procedura şi alocarea de fonduri vor fi reuşite, finalizarea lucrărilor este planificată să aibă loc în 2025. În viitorul apropiat poate fi încheiat şi contractul cu privire la proiectarea şi construirea autostrăzii până la graniţa de ţară. Este de aşteptat ca proiectele să fie livrate în termen de un an.

Guvernul Ungariei depune eforturi pentru a se asigura că drumurile interne din toate zonele ţării oferă acces la nivel european la reţeaua internaţională de drumuri, se arată în comunicat. În timp ce în 2010, doar trei frontiere puteau fi accesate pe autostradă sau alte tipuri de căi rutiere de mare viteză, până în 2025 vor fi accesibile unsprezece puncte de trecere ale frontierei pe astfel de drumuri.

Ministerul ungar a adăugat: conexiunile de transport dintre Ungaria şi România se dezvoltă nu doar pe şosele, ci şi pe alte planuri. Studiul de fezabilitate pentru legătura feroviară de mare viteză Budapesta-Cluj-Bucureşti se află în curs de pregătire. Experţii analizează şi posibilitatea dezvoltării unor legături tram-train şi între Debrecen şi Oradea. La sfârşitul anului 2020 a fost lansată achiziţia publică pentru renovarea secţiunii liniei de cale ferată dintre Békéscsaba şi Lőkösháza. În cadrul investiţiei, ultima secţiune cu o singură cale a coridorului care leagă Budapesta de graniţa cu România va fi modernizată şi extinsă la unul cu două căi.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

2 × 1 =