Plante din grădină transformate în cosmetică organică

    cosmetică

    Elena Rojenco din orașul Tiraspol transformă hibiscusul, trandafirul, salvia și alte plante în cosmetică organică. A început să creeze primele produse organice pentru folosul propriu, după ce a înțeles că suferă de alergie, iar cosmeticele din comerț nu-i făceau bine. Aşa și-a descoperit pasiunea pentru cosmetica bio și a pus temelia brandului „Fenia”.

    Utilizarea la scară largă a substanțelor chimice în industria cosmetică îi determină pe mulți consumatori să-și îndrepte atenția spre produsele organice, realizate manual din plante, fără aditivi artificiali. Ingredientele de origine naturală sunt mult mai sănătoase și sigure! Iată de ce afacerile cu produse naturale devin tot mai atractive”, susține Elena Rojenco.

    Cosmetica vie la tine acasă

    Antreprenoarea numește produsele create în atelierul său „cosmetică vie”, pentru că conțin ingrediente naturale precum uleiurile vegetale proaspăt stoarse, extracte din plante, fructe, produse apicole, uleiuri esențiale naturale aromaterapeutice. Toate acestea stau la baza șampoanelor, bombelor de baie și a ceaiurilor spa, produse de Elena după rețete vechi, îmbunătățite cu elemente inovatoare, pe care le-a adunat și verificat pe parcursul ultimilor 20 de ani.

    Unul dintre cele mai solicitate produse este pasta cremoasă ubtan, obținută din plante ierboase și argilă și folosită pentru curățarea pielii, un fel de substanță 3 în 1, care înlocuiește săpunul, scrubul şi masca hrănitoare. „Majoritatea produselor cosmetice au o perioadă de valabilitate de cel puțin 6 luni, ale noastre – până la 3 luni, pentru că uleiurile esențiale își pierd apoi efectul”, spune Elena Rojenco.

    Idee de business dezvoltată cu ajutorul granturilor

    Ca să-și poată dezvolta afacerea și să-și îmbunătățească condițiile de păstrare și ambalare a produselor, antreprenoarea a apelat la ajutorul Suediei și PNUD. Datorită unui grant oferit în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade), a procurat diverse echipamente pentru crearea și păstrarea produselor cosmetice. Echipamentele moderne și vitrinele specializate achiziționate îi oferă acum condiții optime pentru a păstra valoarea nutrienților și calitatea produselor „Fenia”. „Acum e mai  ușor să organizăm și să monitorizăm procesul de producere. Datorită sprijinului financiar, instruirii și consultărilor oferite în cadrul proiectului, am decis să lansăm produse noi, din boabe de cafea și semințe”, spune Elena Rojenco.

    Asistența oferită a deschis calea și pentru alte oportunități. Acum antreprenoarea planifică să-și vândă produsele cosmetice în cadrul unui magazin din orașul Tiraspol, iar în viitor să-și exporte marfa în mai multe țări, inclusiv din Uniunea Europeană.

    Elena Rojenco este unul din cei 21 de antreprenori de pe ambele maluri ale Nistrului care au obținut asistență financiară din partea Suediei în cadrul proiectului PNUD/AdTrade pentru lansarea sau dezvoltarea afacerii. Pe lângă sprijinul financiar nerambursabil, antreprenorii mai beneficiază de consiliere și mentorat pe parcursul a doi ani de activitate. Toată această asistență îi va ajuta pe întreprinzători să depășească criza provocată de pandemia COVID-19, să-și adapteze modelul de afaceri noilor realități și să creeze circa 60 de locuri de muncă.

    NU SUNT COMENTARII

    Transmiteti un mesaj

    fourteen + 17 =