Antreprenoriatul feminin poate fi un element cheie în atingerea potențialului economic al României

    Grupul de inițiativă în politici publice VERTIK, fondat de Daniela Șerban, propune o Românie mai competitivă grație antreprenoriatului feminin, lansând un prim studiu de percepție național.

    Asociația VERTIK pentru Viitor își propune să analizeze, în detaliu, nevoile și provocările specifice antreprenoarelor din România. Asociația va lansa în curând în dezbatere publică câteva direcții strategice de politici publice, incluzând modele de proiecte pilot, dar și un model de funcționare pentru o agenție națională de suport. VERTIK își propune să susțină proiecte de cooperare cu administrația centrală și organizații relevante din zona economică și financiară, pentru lansarea unor programe naționale de accelerare pentru antreprenorialul feminin.

    România are rezultate bune comparativ cu media internațională în ceea ce privește reprezentarea femeilor în antreprenoriat, cu o pondere de peste 37% în total acționari sau asociați, conform datelor de la Oficiul Național al Registrului Comerțului. În același timp, femeile antreprenor sunt investite cu încredere foarte mare de către populația urbană tânără, dar și de către persoanele educate, cu venituri peste medie. Acest context extrem de favorabil pentru competitivitatea României, este cu atât mai surprinzător, cu cât el nu este rezultatul unor politici coerente sau consecvente. Un cadru economic și instituțional care să se ridice la înălțimea spiritului antreprenoriat și a încrederii populației se poate traduce, pe termen mediu într-o contribuție semnificativă și predictibilă la PIB, dar și într-o poziționare competitivă la nivel internațional, precum și crearea de locuri de muncă și de oportunități economice inclusiv în zonele mai puțin dezvoltate ale României.

    Vedem o oportunitate care trebuie să se regăsească în politicile economice și sociale ale României. Studiul de percepție lansat astăzi este un prim pas pe care VERTIK îl face în analiza unor domenii ale economiei și societății românești în care datele sunt superficiale, uneori contradictorii. Astfel, deciziile politice sunt, în consecință, de multe ori, luate rapid și fără fundamentare. Cred că avem de câștigat, ca țară, dacă valorificăm potențialul femeilor antreprenoare, mai ales în sectoare economice cu potențial competitiv: IT&C, cercetare, inovare tehnologică, zone încă puternic segregate”, a declarat Daniela Șerban, președinte și co-fondator Vertik. „Avem dovada că femeile pot schimba România prin business. Avem încrederea românilor în acest sens. Practic, mai avem nevoie doar de politici publice care să accelereze schimbarea”.

    Prezenți la evenimentul de prezentare a rezultatelor studiului de percepție au fost:

    Wargha Enayati, Fondator Regina Maria: ”Cel mai primitiv om este cel egoist. Cel mai dezvoltat este cel care se află în slujba celorlalți”

    Anca Dragu, fost Ministru de Finanțe: ”Nu e ușor să fii femeie lider, iar bărbații să se lase conduși de o femeie lider.”

    Corneliu Bodea, Președinte Centrul Român al Energiei: ”Mă implic pentru că aud prea des ca implicarea să vină de la stat. Însă, pe noi antreprenorii, nu ne împiedică nimeni să ne implicăm și să preluăm inițiativa de a face.”

    Silvia Luican, fondator IZI data: Datele studiului sunt optimiste și echilibrate. E timpul să trecem de la putere la inspirație când vorbim de antreprenoriat.

    Studiul inițiat de către think tank-ul VERTIK și-a propus să măsoare nivelul încrederii și al prejudecății față de antreprenoriatul feminin, un domeniu în care România are performanțe bune raportate la media europeană. Astfel, conform unor cercetări recurente la nivel internațional, România are un procent de femei antreprenoare sau acționari în afaceri peste media unor țări precum Germania sau Franța.

    Studiul de percepție arată că 88% dintre români cred că femeile sunt potrivite pentru a conduce afaceri într-o măsură mare sau foarte mare, iar 89% dintre ei consideră că afacerile conduse de către manageri sau acționari femei sunt de încredere. Domeniile în care femeile antreprenor și manager sunt văzute drept competente sunt: HORECA, sănătatea, educația, marketingul și profesiile liberale. La capătul listei sunt domeniile tehnice: ingineria, transporturile, construcțiile sau agricultura.

    Femeile sunt investite cu un grad maxim de încredere mai ales de către persoanele care nu se află într-o relație și nu au copii, într-un procent de peste 45%. Cu toate acestea, respondenții aflați într-o relație de cuplu și părinții acordă încredere mare afacerilor conduse de către femei în proporție de peste 40%.

    NU SUNT COMENTARII

    Transmiteti un mesaj

    five + eleven =