Târgul de Cariere – cum a apărut ideea celui mai mare eveniment de cariere din ţară

Târgul de Cariere

Cum am fost obişnuiţi în ultimii ani, la campania de toamnă a evenimentului Târgul de Cariere pot fi găsite mii de locuri de muncă, internshipuri, stagii de practică și oportunități de voluntariat oferite de peste 350 de companii locale și multinaționale.

Această campanie a început la 10 octombrie la Iaşi, urmată de Sibiu (17-18 octombrie). Acum se află la Cluj-Napoca cu 2 mari evenimente: Cluj Global care a început ieri, 24 octombrie 2017 şi Cluj IT care se va desfăşura în continuarea primului, în perioada 26 – 27 octombrie. Alte oraşe unde va poposi Târgul de Cariere vor fi Chișinău (31 octombrie – 1 noiembrie), Brașov (7 – 8 noiembrie), Târgu-Mureș (14 noiembrie), Oradea (16 noiembrie) și Alba Iulia (22 noiembrie).

La Cluj-Napoca, am discutat cu Mihai Cotos, fondatorul Târgului de Cariere, despre momentul în care a apărut ideea unui asemenea eveniment, ce reprezintă un asemenea târg pentru mediul antreprenorial din Cluj dar şi despre aşteptările pe care le are de la campania din această toamnă.

 

Cum a apărut ideea Târgul de Cariere? De ce „Global” şi de ce „IT” (doua secțiuni distincte)?

A trecut ceva de atunci, eram student şi, împreună cu doi prieteni am dezbătut mult timp problema găsirii unui loc de muncă. Toți 3 eram membri activi ai unei organizații studențești şi am realizat că singura pregătire adevărată pentru un job, o potențială carieră, era de fapt din ceea ce învățam şi experimentam alături de echipa noastră din AIESEC şi mai puțin din ceea ce ne oferea atunci curricula universitară şi practica impusă. Acum lucrurile stau puțin altfel, iar colaborarea dintre mediul economic şi instituțiile de învățământ a devenit tot mai strânsă şi tot mai în avantajul tinerilor… în urma cu 11 ani, însă lucrurile stăteau altfel. Atunci ne-am propus să nu mai așteptam ca alţii să schimbe lucrurile pentru noi şi să luăm atitudine, organizând un eveniment la care să participe companii care îşi caută angajați sau care doresc să ofere variante viabile de internship. Şi tot atunci ne-am propus ca acest eveniment să se adreseze tinerilor ca şi noi: studenți şi proaspăt  absolvenți. 11 ani mai târziu, fiecare din noi a ales să meargă pe alt drum al vieţii profesionale, iar Târgul de Cariere a ajuns acolo unde nici nu ne imaginam în urmă cu mai bine de un deceniu, devenind cea mai mare reţea de evenimente de carieră din România care a adus oamenii potriviți pe pozițiile potrivite, contribuind la dezvoltarea mediului de afaceri şi ajutând zeci de mii de tineri să îşi găsească un job şi să facă un nou pas în cariera lor.

Am fost atent la piaţă şi am ales să dezvolt compania în direcția în care am putut să facem diferența. Dezvoltarea unor zone dar şi dezvoltarea unor segmente de piață au avut de fiecare data un impact asupra Târgului de Cariere. Astfel orice creștere economică determinată de o amplificare a investițiilor dintr-un oraș sau altul a determinat apariția unui eveniment de recrutare. Așa vorbim astăzi de 10 ediții pe sezon, în 8 orașe diferite – cele mai mari orașe din țară, cât și în Chișinău – organizate de 2 ori pe an. Așa a apărut şi o ediție dedicată segmentului IT în doua dintre cele mai importante centre IT – Cluj şi Iași – unde asistam la o recrutare a angajaților încă din primii ani de facultate, atât de mare este cererea. La Târgul de Cariere IT îi invitam pe toți cei care se pregătesc şi visează pentru o astfel de carieră – organizarea fiind adaptată atât pentru profilul companiilor cât şi pentru profilul vizitatorilor cu standuri atractive, concursuri de specialitate şi workshop-uri dedicate alături de prezentări de companii în format conference. Marea majoritatea a evenimentelor noastre de recrutare înglobează însă toate profilurile, purtând generic denumirea de târgul de Cariere Global.

 

Ce reprezintă aceste evenimente pentru mediul antreprenorial din Cluj-Napoca? Ce aduceți nou la aceasta ediție faţă de edițiile trecute?

Am pornit din Cluj şi în continuare în Cluj avem şi cel mai mare succes. Nu e întâmplător: Clujul e cel mai puternic oraș din tara, după Bucuresti, şi este caracterizat de o efervescenţă continuă a mediului de afaceri – de la segmentul antreprenorial, la domeniile abordate de start-up-uri, la numărul de investiții străine sau sedii de companii multinaționale. Clujul e un oraș universitar cu tradiție, un oraș care atrage printre cei mai talentați tineri, cu potențial şi mult entuziasm aflați la început de drum şi care reprezintă cea mai valoroasă resursă pe care o poate atrage orice companie.

În cadrul Târgului de Cariere, companiile angajatoare au oportunitatea de a-şi construi sau consolida brandul de angajator în rândul tinerilor studenți, proaspăt absolvenți sau tinerilor aflați în primele etape ale carierei lor, profilul de participanți la Târg având vârsta cuprinsa între 20 şi 35 ani. Prin forma în care aleg să se prezinte – de la imaginea şi organizarea standului, la povestea pe care o spun prin brandingul şi activitățile de la stand, companiile au toată libertatea de a-şi atrage audienţa. În funcție de persoanele care îi aleg să îi reprezinte la stand, companiile pot organiza de la simpla colectare de CV-uri la discuții preliminarii şi chiar interviuri pe loc. De asemenea, angajatorii îşi pot anunța din timp participarea la târg în vederea atragerii unui număr ridicat de candidați pentru pozițiile disponibile, alegând un pachet complet de comunicare la Târgul de Cariere cu promovare outdoor, online și în presă, dar și prin organizarea de concursuri sau campanii. Pentru a profita şi mai mult de audienţa largă, companiile pot alege să îşi susțină o prezentare sau un curs de profil, în cadrul evenimentului.

TdC a evoluat mult de la conceptul standard al unui event de recrutare cu angajatori şi potențiali angajați. La edițiile din acest sezon avem concursuri unde tinerii se pot afirma şi companiile îi pot remarca mai ușor, conferințe şi workshopuri care facilitează prezentarea companiilor participante şi care educă totodată pe cei aflați în căutarea unui job. Avem zona de consiliere psihologică pentru cei care au în prezent un job la care însă doresc să renunțe pentru că nu sunt mulțumiți din diverse motive. E important ca procesul de trecere de la un job la altul să se bazeze pe argumentele potrivite din doua perspective: cea a tinerilor care deja au parte de o experiență profesională neplăcută şi care merită să aibă șansa de a se împlini prin ceea ce fac la job dar şi pentru viitorul angajator care merită să preia un angajat entuziast şi fără „bagajul de frustrări” de la vechiul loc de muncă.

Avem stand de pregătire a CV-ului şi chiar o zonă de beauty şi photo shooting care îi ajută pe cei aflați la început de drum să facă cea mai bună primă impresie.

Avem mai multe spaţii gândite cu scopul de a oferi un cadru de socializare mai informală, unde reprezentanții companiilor şi potențialii angajați pot să interacționeze fără multe emoții: barul de cafea TdC, standul de jocuri, zona de relaxare din cadrul târgului.

Toate aceste noutăţi au contribuit la organizarea celei mai mari ediții a Târgului de Cariere de până acum, cu cea mai largă ofertă de angajare din istoria evenimentului: 90 DE COMPANII VIN în ACESTE ZILE LA TARGUL DE CARIERE DE LA CLUJ.

 

Ce așteptări aveți de la ediția din această toamnă a evenimentelor de carieră?

La fiecare ediție ne propunem să generam experiențe atât pentru companii cât şi pentru tinerii aflați în căutarea unui loc de muncă. Ne așteptăm să avem cât mai mulți tineri care să reușească să facă pasul dorit, pasul potrivit în cariera lor prin intermediul evenimentului nostru; ne dorim să susținem companiile în formarea unui pipe-line de potențiali angajați şi colaboratori, şi, de ce nu, să generam relații noi între companiile participante, prin mediul creat.

Așteptările concrete pentru acest sezon vizează pragul de peste 60.000 de vizitatori – tineri interesați să îşi găsească un nou loc de muncă şi minim 30.000 de participanți la cursurile de specialitate şi consultanță în carieră, organizate în cadrul evenimentului. În aceasta toamnă avem pe lista de participanți 350 de companii locale și multinaționale si foarte multe colaborări –  conexiuni şi parteneriate – cu universitățile de stat – vestea despre proiectele noastre ajungând la 100 de facultăţi.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

1 × two =