Manipularea prin educaţie a tinerilor moldoveni

    Rusificarea Republicii Moldova, „lansată” dur și nemilos în 1812, în urma anexării Basarabiei de către Rusia, continuă până în zilele noastre. Aceleași idei, aceleași instrumente, doar că metodele sunt diferite – mai „democratizate” sau, cel puțin, fardate și machiate de aparența „democrației”.

    După mai bine de 2 secole de influență și manipulare rusă, mulți dintre românii moldoveni din Republica Moldova nu numai că nu-și cunosc istoria, identitatea, cultura, tradițiile, rădăcinile, dar mai susțin înverșunat existența unei limbi inventate, cea moldovenească. Prezentul este îngrijorător – noile generații sunt ușor influențate de ambițiile politice ale unor agenți care satisfac în mod josnic dorințele „Prezidenților” de la Kremlin, sfidând adevărul istoric și continuând să aplice lovituri în încercarea disperată de a mutila conștiința națională a celor „treziți din somnul de moarte”, principala țintă fiind educația.

    Metodele de manipulare sunt multe și răspândite pe (aproape) toate segmentele vieții sociale, câteva dintre ele vor fi succint abordate în cele ce urmează:

    1. Educația „patriotică” în școlile cu predare în limba rusă
    Principalii actori aici sunt profesorii, nu doar cei de istorie. Tinerii din aceste școli trec prin câteva faze – cea incipientă, când li se șterge ultimul strop de îndoială că „Zeul” cărora li se datorează totul este Rusia și cât de mizeră, grea și imposibilă e viața fără ea; După ce a fost pregătit terenul – starea de „tabula rasa” – începe faza a II-a: repetarea în continuu a unei identități (rusă sau moldovenească), blamarea valorilor naționale românești și discreditarea acestora. După această etapă, agenții pro-ruși se pot lăuda că și-au creat o mică armată de creiere spălate care vor fi gata să treacă prin foc și sabie apărând anumite pseudo-teorii și punându-și pieptul la bătaie pentru niște invenții ce aparțin Mâinii Negre, id est, Federației Ruse. Copii aceștia cred! Ei chiar ajung să creadă că procedează corect și că vor „salva” R. Moldova. În aceste şcoli, se ştie, istoria studiată este cea a Rusiei, suplinită, pe alocuri, de elemente de istorie a Moldovei (care promovează „moldovenismul” și „limba moldovenească”) sau de istorie universală, în care accentuează supremația Rusiei comparativ cu alte puteri ale lumii (din punct de vedere politic, economic).

    2. ONG-urile și instituţii cultural-propagandistice ruseşti
    În R. Moldova există zeci de organizații și instituții cu finanțare din partea Rusiei care au grijă să recruteze un număr cât mai mare de tineri și să-i implice în activități bine monitorizate de deznaționalizare a românilor moldoveni de pe teritoriul dintre Prut și Nistru (cazul Transnistriei este mai mult decât sinistru, acolo doar astfel de organizații au dreptul să activeze). Centrul cultural rusesc, Clubul istoric-patriotic rusesc şi Centrul intelectual rusesc sunt doar câteva dintre ele (cele mai „vizibile” în îndeplinirea comenzilor Rusiei) care își duc la îndeplinire scopul de a manipula și a influența populaţia locală de aici cu ajutorul Ambasadei Rusiei la Chişinău.

    3. Concursuri educaționale
    Se știe că tinerii își doresc să fie stimulați, iar prin aceasta ei pot fi ușor direcționați spre capcanele plasate cu istețime de către agenții ruși. Numeroase concursuri de promovare a eroilor „Patriei” (Rusia), a politicii rusești, a sărbătorilor poporului rus, a limbii ruse ș.a. se organizează anual, numărul lor depășindu-l vădit pe cel al concursurilor legate de Limba Română, poeți și scriitori români, literatură română etc. Premiile pompoase și recompensele umflate la maximum atrag tinerii să se implice.

    (Recent, Igor Dodon, cunoscut pentru politica pro-rusă pe care o promovează și pentru campania națională – „Moldova. Moldovean. Moldovenesc”, fapt pentru care a fost luat în derâdere, fiind parafrazat: „Dodonia. Dodon. Dodonesc” – a lansat mai multe concursuri în întreaga republică de „cunoaștere” a istoriei moldovenilor. Cei care vor să se claseze printre primele locuri trebuie să scrie un eseu în care să se reflecte faptul că Moldova nu are nicio legătură cu România, că n-au avut niciodată nimic în comun, că limba, tradițiile, cultura sunt total diferite și că viitorul înfloritor poate fi doar alături de Patria-Mamă, care, bineînțeles, este Rusia.)

    4. Manipularea educației prin intermediul rețelelor de socializare
    Rețelele de socializare influențează educația. Zi de zi, comunicarea cu persoane neimformate, cu intenții meschine, agramate, implantează idei de tot felul celorlalți. „Dacă într-un sac cu mere există măcar un singur măr alterat, se vor altera și celelalte (de nu va fi scos acel măr cu pricina)” – acesta este efectul pe respectivele site-uri. În top este site-ul „odnoklassniki.ru”! Pe lângă jocurile promovate cu tentă de manipulare, care atrag tinerii (și nu numai), diferite grupuri de fani ai comunismului sau lideri comuniști, pagini și aplicații, acest site este suprasaturat de chestionare împotriva istoriei românilor, Uniunii Europene, adevărului istoric etc. Iar folosirea literei „k” în locul literei „c” în conversații și postări, precum și dominarea rusismelor este o modă spre care aspiră sute/mii/sute de mii de utilizatori. Cei mai predispuși pericolului fiind adolescenții – vârsta la care aceștia se află în căutare disperată de atenție și de a fi „cool”.

    Cea mai periculoasă metodă de influențare a educației de către ruși este, totuși, prin intermediul instituțiilor mass-media, în contextul în care în R. Moldova peste 80% din posturile de radio și TV sunt rusești. Informația este denaturată și transmisă așa cum convine rușilor, iar faptul că „televizorul educă” nu este o noutate. Cetățenii, care fie nu au acces la alte surse de informație sau nu au interes, cred ceea ce aud/văd la TV și radio și își educă/informează copii din ceea ce cred ei că este adevărat (acum e clar de ce fiecare al treilea cetățean moldovean crede că Rusia avea tot dreptul să intervină militar în Crimeea).

    Politica de manipulare a cetățenilor RM aplicată de ruși este bine pusă la punct, aceștia țintesc în mod prioritar sistemul educațional fiind conștienți de faptul că nu pot miza doar pe generațiile îmbătrânite, tinerii fiind cei care vor prelua controlul statului în toate sferele acestuia. În acest sens, se urmăreșe pregătirea unei „gărzi” de pază a comunismului, instruiți și „zombați”, criteriul prim de selecție fiind – „Nu gândiți! Iar dacă gândiți, trebuie s-o faceți în mod comunist!”. Schimbarea istoriei unui popor este primul pas spre lichidarea lui, iar Rusia aceasta încearcă să tot facă de mai mult de 200 de ani, atât prin intermediul celor care „au apucat” timpurile „înfloritoare” ale comunismului, cât și prin „zombarea” tinerilor, forța de care depinde viitorul!

    V.M.

    NU SUNT COMENTARII

    Transmiteti un mesaj

    five × 3 =