Strategii de vânzare. Cum ne determină IKEA să cumpărăm mai mult.

ikea

Probabil că v-ați întrebat de multe ori de ce mâncarea de la IKEA este atât de ieftină, cu atât mai mult cu cât specificul magazinului este vânzarea de mobilier și nu de mâncare, restaurantele din interiorul IKEA fiind frecventate aproape exclusiv de cei care achiziționează mobilă de la cel mai mare retailer de acest tip din lume.

Un fost bucătar de la unul dintre ,,restaurantele” IKEA explică întregul scop al vânzării de mâncare într-un magazin care se ocupa cu comercializarea de mobilă, și anume, să consolideze imaginea de magazin low-cost pe care o are IKEA, chiar dacă asta înseamnă să vândă uneori mâncare fără să facă profit din asta.

Majoritatea oamenilor nu sunt experți în prețurile obiectelor de mobilier și, atunci când văd de exemplu un fotoliu care costă 300 de dolari nu pot să spună dacă respectivul fotoliu este scump sau ieftin. Dar, atunci când mănâncă o masă copioasă la prețul de doar 5 dolari oricine poate spune că acest preț este unul foarte scăzut. Politica lor este una simplă: vând mâncare la cel mai scăzut preț cu putință, convingând astfel clienții că magazinul este unul foarte ieftin și determinându-i astfel să achiziționeze mobilă care valorează sume considerabile de bani.

În plus, IKEA își adaptează produsele la piață. De exemplu, în Statele Unite ale Americii, vând hot-dog sau sucuri acidulate, în timp ce în Australia vând ”English breakfast” la prețul de doar 3 dolari.

Strategia adoptată de către IKEA este în mod evident una de succes deoarece, inclusiv în timpul crizei ecnomice, vânzările lor au crescut cu 1.4 % în cele peste 300 de magazine răspândite în 35 de țări. Cei de la IKEA au intuit perfect psihologia cumpărătorului și se folosesc de acest lucru pentru a-și menține vânzările într-o creștere permanentă.

Roxana Maria Săbău