Politica de „instabilitate” a Moldovei

Politica de „instabilitate” a Moldovei

De la o „poveste de succes” până la o criză profundă este un drum foarte scurt, iar drept exemplu poate servi evoluția politicului din Republica Moldova în perioada anilor 2009 – 2015. Astfel, clasa politică sub umbrela „integrării europene” a acționat într-un mod iresponsabil față de propriei cetățeni și a promovat doar propriile interese. Deci, acum am ajuns într-o situație, în care nu mai sunt vinovați comuniștii, nu mai e „mâna Moscovei” sau nu e de vină Dodon sau Usatîi, dar e de vină lipsa de caracter și de voință politică reală și certă a celor ce guverneze.

Prin urmare, după un timp aflăm, din postarea de pe Facebook a ex – premierul moldovean Ion Sturză că decizia de concesionare a Aeroportului Internațional Chișinău a fost luată de premierul de atunci Vlad Filat (anul 2013), la insistență personală a președintelui rus Vladimir Putin. Un gest asemănător s-a observat și în Sevastopol (Crimeea, Ucraina), unde în anul 2010, ultimul s-a înțeles cu Ianukovici despre închirierea portului Sevastopol pentru flota rusească până în 2042, cu posibilitatea prelungirii până în 2047.

Totodată, se indică că la nivel de Guvern „proiectul de concesionare” a fost promovat de către miniștrii Partidului Democrat, adică în special de către ministrul economiei Valeriu Lazăr, care menționa la acel moment despre importanța acestui proiect de parteneriat public privat în vederea dezvoltării acestui obiect strategic, întrucât profitul este unul evident, iar țara va avea doar de câștigat. De menționat este, că au votat împotriva acestui proiect de hotărâre miniștrii Partidului Liberal Reformator, Maia Sandu și bașcanul Găgăuziei !!! (Formuzal).

Astfel, între timp, în august 2015 ex – premierul Valeriu Streleț a format un grup de lucru care urma să verifice implementarea și posibilitatea rezilierii contractului de concesionare a aeroportului. Potrivit acestuia, în raportul întocmit de CNA se arată că „UK Komaks” din orașul Habarovsk, Federația Rusă (gestionarul) nu a făcut investiții proprii în dezvoltarea portului aerian, ci doar a folosit resursele din banii proveniți din activitățile acestuia. În consecință, Guvernul este demis prin votul comun al Partidului Democrat, PSRM și PCRM.

Iar, la 09 noiembrie 2015 ministrul Justiției din partea PD, anunță că nu există temei de reziliere a contractului de concesionare. De altfel, trebuie reținută concluzia lui Sturza, care a postat „De ce ministrul în exercițiu Vladimir Cebotari (PD) sare în front neîntrebat anume acum? Bănuiesc că este un semnal dat de liderii PD Moscovei, că totul va fi bine. Este și o condiție a Moscovei de a „susține” o guvernare „proeuropeană” la Chișinău. Sunt ferm convins, prin „concluziile” Ministerului Justiției, se continuă actul de trădare națională, jaf și banditism la nivel de stat.”

În esența evenimentelor petrecute cronologic un lucru e cert, la promovarea politicei de instabilitate continuu s-a angajat în mod deschis Partidul Democrat, care doar prin declarații e pro – european, dar prin fapte continuă aventura politica. Mai periculos este că tot ei conduc și negocierile pentru noua majoritate parlamentară și noul Guvern. Or, după lichidarea „organizată” a PLDM –ului și supunerea necondiționată a PL –ului și PCRM-ului, despre o justiție independentă nu mai poate fi vorbă, cum nu mai poate fi vorba nici despre reforme reale de europenizare a Moldovei. Moscova are parteneri de încredere în drumul european a Republicii Moldova.

C.C.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

5 × five =