Cum poate ajuta externalizarea serviciilor în dezvoltarea unei afaceri?

externalizarea serviciilor

Majoritatea antreprenorilor sunt obișnuiți să acţioneze pe multiple planuri, adică să facă totul singuri, în procesul de dezvoltare și scalare a afacerii lor, păstrând în acelaşi timp cât mai mulți bani în buzunare. Dar, dimpotrivă, a face totul pe cont propriu ar putea costa bani la un moment dat deoarece nu ai suficient timp pentru a identifica noi oportunităţi pentru afacerea ta. Cu alte cuvinte, petrecând prea mult din timpul tău în contabilitate, când nu te pricepi bine în acest domeniu, ar putea însemna ore pierdute pentru o singură sarcină. Între timp, un contabil calificat ar putea face totul într-o oră sau două și să-și facă treaba eficient și corect din prima.

Dacă încă nu eşti convins să încerci externalizarea serviciilor, ţine minte că deja este posibil sa fi printre cei care utilizează o formă de externalizare: potrivit unui studiu Deloitte, 53% dintre antreprenori şi-au exetrnalizat serviciile de IT, iar 69% şi-au externalizat serviciile necesare de cloud computing.

Din fericire, nu este deloc dificil să fie externalizate aproape orice activitate din afacerea ta, de la inventarierea bunurilor şi produselor până la activităţi de contabilitate, de monitorizare a personalului angajat sau de recrutare de noi angajaţi. Totuși, calea către găsirea primului tău contractor și externalizarea cu succes a unui serviciu este mai dificil de abordat. Iată cum poţi începe.

Identificaţi care sunt serviciile/sarcinile pe care nu le stăpâniţi deloc (care sunt slăbiciunile voastre)

Înainte de toate pornim de la premisa că, un antreprenor va iniţia şi dezvolta o afacere care se potriveşte cu punctele sale forte. Dacă eşti în primul rând un marketer foarte bun, şi după aceea o persoană orientată spre producţie, încercați să renunți la a aplica cel mai bune metode din ambele domenii. Alegeţi unul la care eşti foarte bun, celălalt externalizează-l. Sau, dacă eşti talentat în ceea ce privește strategia de conținut, dar mai puțin obişnuit cu activitatea de marketing, angajează un content marketer pentru a-ţi putea promova viziunea. Ideea este să identifici punctele slabe și să le externalizezi, astfel încât să te poţi concentra pe domeniile care se potrivesc cel mai bine talentelor tale.

Scapă de activitățile care pierd timpul

Cu toate acestea, doar pentru că eşti bun la ceva nu înseamnă că trebuie să pierzi timpul concentrându-te asupra acesteia. Exportă toate sarcinile care pot fi realizate relativ ieftin, cum ar fi introducerea de date în baza de date sau colectarea informațiilor de contact pentru potențialii clienți. Nu este greu să găsești o persoană fie de pe plan local, fie din străinătate, care să lucreze on-line, fie de acasă, fie de la sediul firmei tale. Timpul astfel obţinut, alocă-l activităţilor care pun într-adevăr lucrurile în mişcare în afacerea ta, cum ar fi crearea unei rețele vaste de contacte sau elaborarea unei strategii de marketing.

Stabileşte un buget

Nu ai nevoie de un buget imens pentru a începe externalizarea slăbiciunilor și a activităţilor care îţi generează pierderea timpului (NU UITA – TIMPUL ESTE SINGURA RESURSĂ NEREGENERABILĂ). De exemplu, câteva ore de introducere a datelor ar putea costa doar 20 USD pe un site ca UpWork. Concentrează-te pe o sarcină ce poate fi externalizată, estimează câte ore va dura activitatea şi alocă un buget. Odată externalizat serviciul, te poţi concentra asupra dezvoltării afacerii. Pe măsura creșterii afacerii tale, poţi reinvesti banii și poţi externaliza și mai mult.

Caută contractori calificați

Antreprenorii calificați și persoanele independente sunt peste tot și sunt dornici să-ţi gestioneze sarcinile. Obţinerea de referinţe prin recomandare reprezintă un punct de început pentru identificarea posibililor contractori, dar poţi utiliza, de asemenea, platforme de freelancing pentru a găsi contractorul potrivit pentru serviciul care îl doreşti externalizat. La nivel internaţional, există diverse site-uri pentru externalizarea serviciilor de marketing, IT, contabilitate sau introducerea de date într-o bază de date. Printre cele mai cunoscute sunt Freelenacer.com şi www.upwork.com care sunt ideale pentru orice, de la introducerea datelor într-o bază de date la crearea campaniilor de marketing prin e-mail. La nivel local, printre cele mai cunoscute site-uri de externalizare sunt Congrazie.ro, Crowdsprings.comwww.outsourcingportal.eu, www.freelancer.co.ro (varianta în limba română a site-ului Freelancer.com), Freelancer IT şi Prestez.ro (cu referire la servicii care nu au legătură cu mediul on-line).

Derulează un mic test

O referinţă prin recomandare şi testimonialele online pot oferi câteva informații despre capacitățile contractantului ales de tine, dar nu ar trebui să înlocuiască o serie de teste de bază. Pentru început, alege un mic proiect pentru a vedea cât de bine lucrează contractorul. Dacă face o slujbă decentă, dar care nu se ridică la nivelul dorit de tine este bine să treci la nivelul următor: discută cu acesta așteptările tale și detaliază ceea ce ai nevoie pentru afacerea ta. Dacă se poate ridica la nivelul pretenţiilor tale, angajează-l pentru externalizarea serviciului căutat.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

20 − nine =