Ce poate face un agent imobiliar, diferit fata de un proprietar, pentru a vinde o proprietate!

vector estate

Atunci cand decizi sa vinzi o proprietate, ai de ales intre a vinde singur sau a vinde prin intermediul unui agent imobiliar. Initial, oricare dintre aceste doua variante, pare la fel de buna. Cum singura diferenta intre cele doua variante, pare a fi costul operatiunii, majoritatea vanzatorilor vor incepe prin a decide sa vanda singuri, din dorinta de a economisi valoarea comisionului platit in situatia in care ar vinde printr-un agent imobiliar. Cum scopul acestui articol, nu este acela de stabili ca e mai bine sa vinzi printr-o agentie imobiliara, decat singur, va rog sa ma onorati cu increderea voastra si sa presupunem ca ati depasit aceasta etapa si ati ajuns la concluzia fie ca e mai bine sa vindeti printr-un agent imobiliar, fie ca trebuie sa vindeti printr-un agent imobiliar(de unde acest “trebuie” vine de la convingerea ca agentia nu-si va merita comisionul, dar cum doar de ei dati in incercarea de a vinde, “agentia” e un rau necesar).

Acesta este momentul in care incepe sa prinda contur articolul ce urmeaza. Pentru a fi complet onest cu voi, intentia mea inca de la inceput este aceea de a va face sa intelegeti ca, cea mai buna solutie este sa va alegeti un agent imobiliar care sa va reprezinte interesele. Mai direct, sa semnati un contract de reprezentare exclusiva. Dar, acest articol nu este unul despre reprezentare exclusiva. Este unul despre avantajele pe care le obtine un proprietar, colaborand cu un agent imobiliar. Ca aceste avantaje, pot fi folosite la intregul lor potential doar avand un agent exclusiv, este doar concluzia la care voi, cititorii acestui articol, veti ajunge dupa lecturarea materialului care urmeaza.

Draga proprietarule, daca citesti aceste randuri, inseamna ca esti asemeni multor altor clienti pe care am avut placerea sa ii cunosc si sa ii ajut de-a lungul anilor, in incercarea lor de a-si vinde proprietatea  la cel mai bun pret, in cel mai scurt timp posibil si fara batai de cap! Sau daca vrei : usor, repede si bine!

Nu asta isi doreste oricine ?

Si inseamna ca, dupa ce ai incercat sa rezolvi singur aceasta problema, te afli in punctul in care esti dispus sa incerci si altceva : serviciile unui agent imobiliar. Insa, pentru ca esti o persoana calculata, foarte atenta si grijulie cu banii tai, vrei sa stii ca daca decizi sa platesti cateva mii de euro unui agent imobiliar, acesta isi va merita banii. Rolul meu si al acestui material, este sa te convingem ca merita sa lucrezi cu un agent imobiliar!
Dar nu vreau sa ma crezi pe cuvant, ci vreau sa iti dovedesc. Asa ca ti-am pregatit o lista cu cateva lucruri esentiale, pe care un agent imobiliar le poate face si un proprietar nu, pentru a tranzactiona cu succes o proprietate imobiliara, dar si cateva lucruri pe care un agent imobiliar le poate face diferit fata de un proprietar, tot in acelasi scop. Sa-i dam drumul!

A)PROMOVARE ONLINE

a)promovare online, pe siturile si portalurile imobiliare, pe siturile de anunturi, in orice loc in care o proprietate imobiliara poate fi promovata; 

Teoretic, oricine poate face asta. Orice proprietar poate intra pe un site, poate compune un anunt, sa ii ataseze niste poze, apoi sa plateasca prin SMS sau card costul postarii anuntului si apoi….si apoi sa astepte cu pumnii stransi sa ii sune telefonul!

In practica insa, doar agentii imobiliari stiu care sunt toate aceste situri pe care oferta trebuie postata, pentru a acoperi toata plaja de cumparatori potentiali. Un proprietar, se va opri dupa 2,3 sau 5 situri, fie din cauza ca nu il mai tin nervii sa mai posteze pe inca un site(nu e asa simplu cum pare), fie pentru ca i-a fost blocat cardul sau abonamentul la mobil, din cauza platilor repetate si care depasesc bugetul!

b)promovarea preferentiala a proprietatilor, cu maximum de vizibilitate, pentru a fi usor de gasit de catre cumparatori;

Fiecare site, permite postarea unei oferte imobiliare contra unei sume modice(intre 3 si 10 euro plus TVA per anunt), insa in 99,9 % din cazuri, simpla postare nu este eficienta. Pentru a avea cu adevarat succes, oferta trebuie evidentiata, scoasa in fata, delimitata de marea masa a ofertelor similare si mai ales, extrem de vizibila in site. Un agent imobiliar STIE cum trebuie evidentiata oferta, pe fiecare portal in parte, pentru a avea succes in promovarea ei. Un proprietar nu. Merge la noroc.

c)proprietati unice, proprietati diferite

Ceea ce face un profesionist imobiliar, este sa faca ofertele lui sa se diferentieze de alte proprietati similare din piata. Pornind de la descrierile emotionale realizate de asa natura incat sa “loveasca” potentialul cumparator exact unde trebuie pentru a il face sa gandeasca “aceasta proprietate este ceea ce am eu nevoie!”, continuand cu fotografii realizate de fotograf profesionist, cu tururi virtuale sau prezentari video ale proprietatilor.  Toate acestea, pentru a face ca fiecare proprietate sa fie unica in ochii potentialilor cumparatori.

B)ALTFEL DE PROMOVARE ONLINE

In era internetului, promovarea online este esentiala pentru tranzactionarea unei proprietati. Insa, intr-o perioada in care “INTERNET” inseamna “INOVATIE”, sa te limitezi la promovarea conventionala, este total gresit! Nu atunci cand internetul este definit de mobilitate si socializare!
Social media: toti cunoastem definitia, o auzim la televizor, o citim in articole si…facem parte din ea! Insa, social media nu inseamna doar sa pui poze cu pisici pe Facebook sau sa dai check-in pe Forsquare cand treci prin fata pe la Bamboo.

a)puterea retelei

Pentru un agent imobiliar, social media inseamna sa iti creezi o retea de colaboratori din domeniul imobiliar care fie la curent cu toate activitatile tale(si inclusiv cu ce proprietati ai de vanzare), o retea care sa cuprinda fosti si actuali clienti care pot fi interesati sa cumpere sau care pot promova mai departe catre cercul lor de prieteni proprietatile tale, dar si investitori imobiliari dispusi oricand sa acorde atentie unei proprietati deosebite.
Sunt convins ca orice proprietar are o astfel de retea. Sau nu…

b)promovare directa

Nu stiu daca ati umarit acest aspect, insa eu o fac. Orice ajunge in social media, ajunge si in primele pagini pe Google.
Un proprietar poate posta pe Facebook, sau in orice alt loc informatii despre proprietatea sa. Dar, nu va putea niciodata sa faca acest lucru intr-un mod profesionist, fara a deranja si suficient de eficient pentru a genera si rezultate.

c)site de prezentare

Un site de prezentare genereaza rezultate. Evident, trebuie sa stii sa il faci. Cum sa arate, ce sa contina. Si evident, trebuie sa gasesti pe cineva care sa ti-l faca si sa investesti niste bani in realizarea lui. Si in promovarea lui. Si in intretinerea lui. Te costa si inregistrarea domeniului, te costa si optimizarea si promovarea lui. Dar mai ales, necesita timp. Pe care in mod sigur nu il ai!

Gheorghe Crăciun – consultant imobiliar

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

five − 4 =