Oradea a fost ales cel de-al treilea oraș în cadrul proiectului de digitalizare Generația Tech

    oradea

    Mișcarea națională de digitalizare ajunge și în nord-vestul țării, Oradea fiind cel de-al treilea oraș ales să participe în programul Generația Tech realizat de comunitatea Digital Nation. Trei orașe românești au acces în acest prim an la programul de digitalizare gratuit oferit tinerilor români, proiect realizat cu o investiție de jumătate de milion de dolari din partea Google.org. Oradea se alătură orașelor Alba Iulia și Piatra Neamț, ca al treilea punct al campusului digital pe care comunitatea îl construiește în țară.

    Tinerii orădeni de 15-24 ani care își doresc o carieră în digital sunt invitați să aplice pe site-ul Digital Nation. Aceștia pot alege din cele două specializări Generația Tech disponibile în acest prim an: IT Literacy, unde sunt învățați bazele administrării digitale și toate aspectele necesare unui job digital la birou, sau Learn to Code, unde sunt învățați bazele programării și cum să codeze aplicații web și mobile basic. Fiecare specializare are o durată de 12 luni, la finalul cărora absolvenții interesați sunt ajutați de echipa Digital Nation în găsirea de joburi digitale pe plan local. Specializările sunt disponibile complet gratuit participanților iar programul urmărește dezvoltarea competențelor digitale a peste 300 de tineri români în primul an de desfășurare.

    Specializările Generația Tech au la bază metodologia proprie de dezvoltare a Digital Nation, factorii diferențiatori ai acesteia fiind mediul de lucru antrenant, folosirea platformelor digitale familiare participanților din social media, mentoratul de la specialiști din câmpul muncii, învățarea aplicată și colaborativă și evenimentele și întâlnirile fizice, pe plan local. Abordarea comunității a fost de altfel și cea care a convins Google să se implice în proiect, proiectul fiind la momentul de față cea mai mare investiție realizată de Google.org în Europa Centrală și de Est.

    Am fost contactați de multe orașe și de mulți actori din sfera privată, și am primit foarte mult interes pentru Generația Tech. Oradea s-a departajat în cele din urmă ca având condiții favorabile și totodată o strategie la nivel de oraș care prioritizează digitalizarea, în sincron și cu obiectivele comunității. Dacă anul acesta am avut capacitate doar pentru trei județe, sperăm ca la anul să demarăm proiectul cu cât mai multe municipalități partenere”, a declarat Paul Apostol, fondator Digital Nation.

    Ne bucură selecția orașului nostru în programul Digital Nation – Generația Tech. Suntem convinși că acest program se va integra în strategia locală Realizează-te în Oradea! (Make IT in Oradea), având scopul de a oferi o șansă reală tinerilor de a rămâne sau veni în Oradea. Creșterea compentențelor digitale și intermedierea angajării în programe de stagii, joburi part time sau full time sunt măsuri concrete pentru dezvoltarea resursei umane locale, a declarat Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea.

    Tinerii din Oradea care doresc să se înscrie la unul din cele două cursuri o pot face până în toamnă, pe site-ul comunității. Ulterior aplicării, aceștia parcurg o testare online simplă, urmând să intre pe platformele online pentru parcursul de dezvoltare în cadrul specializării alese.

    NU SUNT COMENTARII

    Transmiteti un mesaj

    16 − 9 =