Noi instrumente de finanțare prin blockchain: Criptovalute și ICO

criptovalute

Ai o idee de afaceri și nu dispui de resursele financiare necesare pentru a o pune în practică? Ești antreprenor și dorești să-ți dezvolți afacerea pe care o deții? Resursele financiare, îndeosebi banii cash, există în abundență și ei caută ideile inovatoare de afaceri. Orice persoană poate să-și prezinte ideea, produsul sau serviciul în lume care devine tot mai digitalizată și să ceară finanțare prin mai multe surse accesibile. Alături de platformele de crowdfunding, de capitalurile de risc sau de fondurile suverane de investiții și mega-fonduri, criptovalutele și ofertele inițiale de monede (ICO).

Finanțarea poate veni sub forma unui împrumut, a unei investiții în capitaluri proprii, a unei recompense sau a unei achiziții avansate a produsului sau a serviciului propus.

libris.ro
Noi instrumente de finanțare prin blockchain: Criptovalute și ICO

Noutatea surselor de finanțare apare pe scena formării capitalului prin „Oferta inițială a monedelor” sau ICO, un instrument de strângere de fonduri diferit de criptovalute, dar facilitat tot de tehnologia blockchain.

ICO este o modalitate de a face crowdfunding prin emiterea de „token-uri” (monede) proprii, care pot fi apoi folosite pentru a valorifica valoarea sa în ecosistemul de start-upuri.

Token-urile au o utilitate clară într-o companie; de exemplu, ele pot fi folosite pentru a vota într-o piață a predicțiilor sau pot fi folosite ca titlu de garanție – pot reprezenta o cotă fracționară a unor bunuri imobile listate. Așadar, esența este să fii convingător și foarte bun îți a vinde viziunea ca investitorii să cumpere acele token-uri și să aduni capitalul de care ai nevoie pentru a-ți începe afacerea.

Multe dintre aceste token-uri (monede) pot fi tranzacționate și schimbate cu monede mai mari. Acest lucru înseamnă că, dacă proiectul merge bine, moneda va crește în valoare, iar investitorii vor putea să le vândă pentru un profit mai bun. Cel mai mare avantaj pentru antreprenori ține de capitalul care întră în companie prin intermediul unui ICO, dar care nu se poate dilua, astfel investorii nu pot avea niciun control asupra companiei.

Există sute de companii celebre în întreaga lume care au avut o ascensiune rapidă prin fonduri obținute prin intermediul ICO. Potrivit Wall Street Journal, suma totală investită în ICO a crescut de la 6,6 miliarde de dolari în 2017, la 7,15 miliarde USD în prima jumătate a anului 2018 – în ciuda incertitudinilor și restricțiilor de reglementare în multe țări mari, cum ar fi China sau Coreea de Sud. Legislație favorabilă ICO-urilor în țările europene găsim în Elveția, Danemarca, Estonia, Slovenia și Georgia. România încă se gândește cum să le reglementeze și impoziteze.

Filecoin, de exemplu, este o rețea de stocare de date descentralizată pe baza tehnologiei blockchain.

Proiectul permite participanților în sistemul blockchain să-și împărtășească serverele și spațiul de stocare.

Dacă lăsați pe cineva să-și stocheze datele pe serverul sau pe computerul dvs., primiți Filecoins și o recompensă. Proiectul Filecoin a strâns 257 milioane de dolari – 52 de milioane de dolari în prima rundă și 205,8 milioane de dolari în a doua rundă – în doar 30 de zile, din care 135 de milioane de dolari din această runda s-au strâns chiar din prima oră.

Regele în rândul ICO-urilor este EOS, un concurent feroce al rețelei Ethereum, numit de unii „Ethereum pe steroizi”. EOS este una dintre cele mai populare criptomonede tranzacționate pe piață astăzi. Block.one, dezvoltatorul din spatele EOS, a colectat deja un record de 4 miliarde de dolari între 26 iunie 2017 – 1 iulie 2018. În această perioadă, EOS a vândut peste 900 milioane de token-uri ERC-20, în valoare de aproape 4 miliarde USD. Numărul de ICO pe trimestru a crescut de asemenea exponențial, de la o duzină în primul trimestru din 2017 la peste 100 în ultimul trimestru din 2017.

Asta nu înseamnă că nu pot și eșua start-up-urile finanțate prin ICO sau orice altă metodă de finanțare. Studiul Boston College care a analizat 4.003 ICO-uri lansate de la începutul anului 2017, cu o valoare cumulată de 12 miliarde de dolari, din care 56% au eșuat în primele 4 luni de la oferta inițială, susține Futurism.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

4 × five =