BCR și Viral Studios lansează prima emisiune de educație financiară de pe Youtube

    scoala

    BCR își continuă rolul de educator financiar al României și duce proiectul Școala de Bani la următorul nivel: curiozitățile financiare întâlnesc formatul video în prima emisiune de alfabetizare financiară din vlogosfera românească. Vlogul „Școala de Bani” este realizat de Viral Studios și prezentat de unul dintre cei mai cool creatori de conținut ai momentului, Horia Sârghi, cunoscut ca “Zaiafet”.

    Studiile BCR arată că așteptările românilor în ceea ce privește educația se schimbă și că trecem de la o cultură de tip copil, la o mentalitate de adult tânăr. Cu alte cuvinte, banii devin un mijloc de a susține o viziune despre viață, iar în comportamentul românilor se remarcă o orientare puternică spre planificare și stabilitate financiară. Deși importante, aceste nevoi nu sunt acoperite suficient. Românii învață să își administreze bugetul din intuiție sau din experiența altora, nu știu cui să ceară sfaturi financiare și în cine să aibă încredere. Planificarea unui buget este o necunoscută pentru 78% din populație.

    În plus, conform unei cercetări despre Noile Tendințe în Educație[1], realizată de Ctrl-D, românii și-ar dori o curriculă școlară mai complexă. Tinerii adulți plasează educația financiară în topul intereselor lor, alături de dezvoltare personală, educație socială și educație sexuală. Resursa preferată autodidactă a populației tinere este Internetul, cu o proporție covârșitoare a canalului Youtube (65%). Vlog-urile sunt instrumentul lor preferat de învățare, 82.6% dintre adolescenții intervievați declarând că urmăresc clipuri cu scopul de a-și însuși sau aprofunda cunoștințele.

    În acest context, BCR și fondatorul Viral Studios, Mikey Hash, au luat hotărârea de a extinde proiectul propriu de educație financiară al băncii pe platforma Youtube. Vlog-ul „Școala de Bani“ este alternativă accesibilă pentru un număr nelimitat de persoane interesate să învețe noțiuni financiare de bază, să își înțeleagă și planifice mai bine viața financiară.

    De aproape 2 ani de când derulăm Școala de Bani, am observat cât de ușor este să le schimbi oamenilor percepțiile legate de comportamentul financiar, atunci când le oferi instrumente simple și interactive.

    Din întâlnirile cu tinerii, ne-am dat seama că ei învață pentru Bacalaureat din vlog-uri, își iau informații despre vacanțe și gadget-uri urmărind vloggeri, așa că cea mai directă cale de a ajunge la ei a fost de a muta educația din sala din curs în online. Peste 70% dintre tinerii activi digital de astăzi urmăresc cel puțin un vlogger român. Suntem încrezători că prin parteneriatul cu Mikey Hash și Zaiafet îi ajutăm pe tineri să descifreze lumea complexă a banking-ului. Ne propunem să îmbunătățim împreună nivelul de alfabetizare financiară din România”, declară Nicoleta Deliu, coordonatorul programului național „Școala de Bani”.

    Vlogul “Școala de Bani“ este prezentat de Zaiafet și publicat pe cel mai proaspăt canal Viral Studios – Gândăceii de Internet. Formatul episoadelor este informativ educațional cu frecvență săptămânală, iar durata unui episod nu depășește 6 minute. Emisiunile ating subiecte pragmatice precum credite, carduri și asigurări, dar și teme de dezvoltare personală și sfaturi pentru o viață mai bogată.

    Suntem conştienți de puterea pe care internetul o are în România şi de uriaşa responsabilitate pe care noi, Viral Studios, si afiliații noştri o avem faţă de publicul care ne urmăreşte. Acest lucru ne înspăimântă şi ne responsabilizează, în acelaş timp. Simţim că munca pe care o facem ne pune în privilegiata poziție de a forma mințile noii generații şi de a contribui activ la educația şi cultura generală a românilor. Şi, după cum ştim cu toţii, avem mare nevoie de educaţie în România, in special financiară. Aşa că, împreună cu BCR, am pus bazele unei emisiuni online care atinge exact acest subiect. De la gestionarea banilor, până la credite, economii sau investiții, vrem să le dezbatem pe toate și să le oferim tinerilor uneltele necesare pentru a lua cele mai bune decizii în viață.”, Mikey Hash, Viral Studios.

    Primul episod din vlogul „Școala de Bani” a debutat săptămâna aceasta și explică modul de acordare a creditelor, cu ancore în istoria băncilor și exemple din viața de zi cu zi. Episodul poate fi vizualizat aici: https://youtu.be/t9SqcHm5TYY

    Școala de Bani este cel mai amplu proiect de educație financiară din România. Lansat de Banca Comercială Română în anul 2016, programul este bazat pe învățare non-formală și se adresează tuturor categoriilor de vârstă, cu componente special dezvoltate pentru fiecare categorie. Peste 30.000 de copii din grădinițe, 20.000 de adolescenți și tineri și 20.000 de adulți au fost inițiați în lumea banilor, în ultimii doi ani, în cadrul programului Școala de Bani.

    NU SUNT COMENTARII

    Transmiteti un mesaj

    twenty − five =