Top afaceri simple pe timp de criză în Ucraina

afaceri

Ce afaceri pot fi deschise și administrate cu succes în Ucraina pe vreme de criză economică și instabilitate financiară? Această întrebare își pun jurnaliștii de la Business.ua într-un articol de actualitate. Potrivit experților intervievați de jurnaliști, în perioada crizelor economice cererea la bunuri și servicii scade semnificativ, de aceea sunt de succes unele afaceri specifice. Este vorba de afacerile care oferă bunuri sau produse ieftine.

Primul în topul afacerilor propuse de Business.ua este amintit magazinul de haine second-hand. În contextul sărăcirii populației, tot mai multă lume se gândește să economisească bani pe haine, deoarece hainele noi importate se scumpesc concomitent cu deprecierea valutei naționale. Pentru deschiderea unui magazin second-hand mic, potrivit experților, sunt necesare în jur de 3,5 mii USD, reprezentând investiția primară. Hainele vechi sunt aduse în Ucraina în primul rând din Germania și Franța și sunt vândute cu bucata sau la kilogram. Afacerea respectivă aduce un venit lunar de 320-600 USD, dacă totul merge bine.

O altă afacere de succes pe vreme de criză este revânzarea produselor chineze, ceea ce prevede riscuri economice mai mici, deoarece bunurile sunt achiziționate în loturi mari și apoi vândute direct pe piața ucraineană. În acest context, în Ucraina au apărut tot mai multe magazine on-line, care pun în vânzare bunuri ieftine, produse în China, venitul constând în diferența dintre banii investiți și cei alocați în urma vânzărilor. Cele mai căutate mărfuri aduse din China sunt jucării pentru copii, paturi, electronică etc.

Express-frizeriile sunt un alt gen de afaceri pe vreme de criză. Aceste frizării sunt amplasate în chioșcuri, în bazaruri, nu sunt amenajate potrivit ultimelor tendințe tehnologice, însă, frizeriile mici oferă servicii cu mult mai ieftine decât alte frizerii. Astfel de frizerii apar în Ucraina lângă gurile de metrou, lângă stațiile de autobuz etc. Cu costuri relativ mici, venitul lunar obținut poate fi în jur de 500-700 USD.   

Minimarketurile sunt o altă afacere în vreme de dificultăți economice. În pofida tendinței globale de apariție a mai multor hipermarketuri, minimarketurile devin în Ucraina din ce în ce mai căutate – acolo unde este de toate și pentru toți la un preț accesibil.

Încheiem descrierea acestui top de afaceri simple pentru Ucraina în vreme de criză cu o concluzie nu dintre cele mai optimiste. În timp ce oportunități pentru afaceri pot fi găsite în orice circumstanțe economice și culturale, ucrainenii în ultimii ani caută bunuri mai ieftine, dar și de o calitate mai proastă, ceea nu este o evoluție pentru sistemul social-economic, dar și pentru binele fiecărei familii în parte.

G.M.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

four − three =