Afacerile cu flori cresc spectaculos pe fondul apetitului românilor pentru zile onomastice

afacerile cu flori

Afacerile cu flori au crescut puternic în ultimii cinci ani, de la nivelul de 190 milioane de lei în 2009, la 310 milioane de lei în 2014, arată datele KeysFin. În preajma Floriilor şi a zilei Sf. Gheorghe, business-ul în acest domeniu ar urma să înregistreze un avans semnificativ, anul 2016 având toate şansele să fie cel mai bun an pentru industria de profil din ultimii 10 ani, estimează analiştii.

Florin, Florina, Viorel, Violeta etc. Aproape 1,5 milioane de români care poartă numele de flori îşi serbează onomastica în weekend. Lor se adaugă alţi aproape 1 milion de români care poartă numele Sf. Gheorghe.

În buna tradiţie a românilor, doamnele şi domnişoarele vor primi cu siguranţă un buchet de flori.

Cum dintre cei 2,5 milioane de sărbătoriţi, aproape jumătate sunt femei, calculele arată că weekend-ul ar putea însemna pentru comercianţii de flori o afacere de peste 37 de milioane de lei (8,4 milioane de euro), luând în calcul că un buchet costă,în medie, 30 de lei. Calculele sunt, bineînţeles, relative, nu toate femeile primind, din păcate, un buchet de flori de ziua lor.

Producţia şi comercializarea de flori reprezintă un domeniu extrem de tentant pentru tot mai mulţi investitori”, spun analiştii de la Keysfin, dovadă că numărul firmelor care activează în domeniu a crescut de la 385 de firme în 2009 la 491 în 2012 şi573 în 2014.

“Estimările noastre indică faptul că, în 2015, au fost peste 600 de firme, iar în 2016 probabil ne îndreptăm spre 700 de firme cu obiect de activitate producţia şi comercializarea de flori”, afirmă analiştii KeysFin.

img

Că industria înregistrează un avans spectaculos o dovedeşte şi cifra de afaceri a firmelor din domeniu, care a avansat susţinut, de la 190 milioane de lei în 2009, la la 221, 7 milioane de lei în 2012 şi 310 milioane de lei în 2014.

Statistica KeysFin arată că numărul celor care lucrează în domeniu a crescut constant în ultimii 5 ani, de la 1440 de angajaţi în 2009, la 1821 în 2012 şi 2621 în 2014. În 2014 erau cultivate peste 415 hectare cu flori, dintre care cele mai multe înregiunile Centru şi Bucureşti-Ilfov.  “Investigaţia noastră în piaţă a arătat că asistăm la o maturizare a pieţei, dovadă existenţa a tot mai multor firme care lucrează împreună, de la producători, la comercianţi cu ridicata şi florării”, spun consultanţii de KeysFin.

Foarte interesante sunt datele privind profitabilitatea sectorului. Mai mult de 60% dintre firmele analizate erau pe profit zero în 2014. “Cum cele mai multe flori sunt aduse din import, la preţuri occidentale, asta înseamnă că marjele de profit pe careşi le adaugă comercianţii sunt extrem de mici, pentru a reuşi să facă vânzări. Pe de altă parte, nu este exclus ca multe firme să îşi mascheze profiturile prin diverse formule. Şi, apoi, să nu uităm că piaţa neagră este încă o prezenţă puternică în acestsegment”, explică analiştii KeysFin.

Dacă în 2009, jucătorii din piaţă raportau un profit cumulat de 10 milioane de lei, în 2012 s-a ajuns la 11,4 milioane lei, iar în 2014 de 13,7 milioane lei. Cele mai importante firme din domeniu erau, în 2014, Flowers Market Holland SRL, cu afaceride 23,8 milioane de lei, Stânjenel SRL, cu un business de 11,4 mil.lei şi Magic Flowers4you SRL, cu afaceri de 8,41 mil.lei.

Informaţiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi PFA-urile active din Romania.

KeysFin oferă servicii de business information şi credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiţiei, la studii şi analize de sector necesare companiilor care doresc să dezvolte un business sănătos pe piaţa romanească. Detalii aflaţi de pe www.keysfin.com.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

eight − six =