WineUp Fair in Transylvania – calitate, eleganță, pasiune, profesionalism

WineUp Fair in Transylvania

De ce „WineUp Fair in Transylvania”? Cum aţi descrie în câteva cuvinte părinţii fondatori ai acestui concept.

Dacă ar fi să respectăm întocmai denumirea WineUp Fair in Transylvania, definirea conceptului și a ideilor noastre ar fi destul de simplă: WineUp – suntem promotori ai calității vinurilor românești; intenția noastră este să ne implicăm activ în promovarea și susținerea tuturor producătorilor români care vor să investească timp, cunoștințe și resurse în vinuri de calitate. WineUp este un îndemn generic al nostru și o explicație cât se poate de transparentă a scopurilor noastre în privința industriei vitivinicole de la noi. Fair – suntem un târg profesionist care aduce laolaltă producători, distribuitori, specialiști de talie națională și internațională, reprezentanți HoReCa, precum și consumatori pasionați de vinuri bune și informații de calitate. In Transylvania – este de la sine înțeles că am pornit acest concept de târg la Cluj-Napoca, în centrul Transilvaniei, într-un spațiu extrem de ofertant și potrivit precum Casinoul din Parcul Central, deoarece avem totală încredere în această zonă care este, de altfel, și casa noastră. Părinții fondatori suntem noi, Ioana Micu și Mihai Colfescu, cei care am pus bazele târgului anul trecut, dar am crescut ideea și am adus plus-valoare proiectului alături de mulți parteneri care și-au adus aportul în diferite moduri și cărora le suntem recunoscători.

libris.ro
Conceptul „WineUp” este produsul lui Bachus sau al lui Dionysos?

WineUp este un proiect amplu, un concept integrat care se încadrează și urmează trendurile internaționale. Dincolo de forma efectivă de târg de vinuri care, de altfel, se diferențiază și ea de restul târgurilor de profil din România prin designul unitar al standurilor și prin caracterul elegant și profesionist, WineUp înseamnă și o platformă specializată de educare a publicului interesat de sfera viti-vinicolă printr-un set de masterclassuri susținute de specialiști, oameni de seamă în angrenajul industriei de vinuri la nivel internațional și național. În plus, WineUp mai înseamnă și o ocazie deosebită de socializare prin conceptul WineUp in the City, care presupune o strategie de networking foarte bine pusă la punct care îmbină experiențele senzoriale cu voia bună. Astfel că, luând în considerare ideea că Bachus este varianta romană mai sărăcită a legendarului zeu grec Dionysos, am spune că WineUp se apropie mai degrabă de varianta greacă. Ca o glumă, bineînțeles, pentru că WineUp este de fapt produsul unor muritori simpli cu vise mărețe.

În anul 2015 s-a desfăşurat prima ediţie a acestui târg. Care au fost principalele provocări şi care au fost reacţiile partenerilor si a beneficiarilor acestui târg?

WineUp 2015 a fost o provocare în sine. Era vorba să gândim un concept de târg care să însumeze totalitatea ideilor și experiențelor noastre dobândite la toate târgurile de profil la care am participat în țară și în străinătate. Am reușit să realizăm conceptul final, pe urmă trebuia să-i convingem pe producători să vină efectiv ca expozanți la târg. Reticența lor evidentă era de înțeles din moment ce erau deja obișnuiți cu carențele târgurilor din țară și, cu siguranță, nu erau convinși că expunerea lor la Cluj le va aduce beneficii de imagine sau de vânzare imediate. I-am convins într-un final pe producători să participe, au urmat provocările efective de organizare, coordonare și menținere a unui nivel ridicat de calitate pe toată durata târgului, dar la asta putem spune cu inima deschisă că ne-am descurcat foarte bine. De fapt, n-o spunem noi, ci toate feedback-urile pe care le-am primit atât de la producători care s-au simțit susținuți și ajutați în cele 3 zile de târg, nu doar prin serviciile oferite ci și prin relațiile profesionale care s-au stabilit acolo, iar publicul a fost surprins să descopere în WineUp toate calitățile unui eveniment de importanță națională.

Ce noutăţi aduce ediţia „WineUp Fair in Transylvania” din acest an faţă de cea de anul trecut? Ce v-aţi propus şi ce aşteptări aveţi de la acest eveniment?

Anul acesta ne propunem să introducem un nou concept în cadrul proiectului WineUp; este vorba despre WineUp Official Selection, o degustare jurizată a vinurilor pe care producătorii expozanți în târg aleg să le înscrie la evaluarea specializată. Vom avea un juriu format din 6 membri experți în domeniu, Master of Wine, Master Sommelier, reprezentanți OIV și nu numai și 3 membri pasionați de vin care se pot înscrie în juriu pe baza unei scrisori de intenție și pe baza experienței în domeniu, ca amator sau specialist. Această selecție oficială va deveni, sperăm noi, un reper de calitate când vine vorba de vinuri premium în România. Pe lângă WineUp Official Selection, anul acesta am pregătit un program de masterclass-uri cu totul deosebit, cu invitați speciali din țară și din străinătate, care vor aduce informații de calitate și de interes pentru întreaga comunitate WineUp și nu numai. Master of Wine Peter McCombie, Master of Wine Essi Avellan, Master Sommelier Adam Pawlowski, Elod Adam Wine Educator din Statele Unite, CEO-ul Cramelor Recaș, Philip Cox, proprietarul Davino, Dan Balaban, aducem nume grele la WineUp Second Edition și ne așteptăm să vină cât mai multă lume să „profite” de ce am pregătit.

Credeţi că există şanse ca „WineUp” sa devină „WideUp” (trecerea de la naţional la regional )?

Credem cu tărie că WineUp va deveni din ce în ce mai Wide – atât la nivel național cât și internațional și va crește din ce în ce mai Up. Suntem într-un proces continuu de învățare și dezvoltare și vrem să devenim cât mai vizibili prin ceea ce ne caracterizează ca și târg: calitate, eleganță, pasiune, profesionalism.

Interviu realizat de Marius Totoianu

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

fourteen + seventeen =