Mâncare pentru animale de companie – o afacere profitabilă?

    ​Conform unui studiu, realizat de GfK România şi care radiografiază consumul casnic real de bunuri de consum cu mişcare rapidă în toată ţara, jumătate dintre gospodăriile cu animale de companie cumpără mâncare specializată.

    Bunurile de consum cu mișcare rapidă (în engleză Fast Moving Consumer Goods) sunt bunurile de larg consum cel mai des achiziţionate (mâncare, produse cosmetice și de igienă) care au o durată redusă de stocare. Ele sunt adesea desemnate prin acronimul FMCG.

    libris.ro
    Începând cu anul 2013, GfK România a extins numărul categoriilor monitorizate, în prezent acoperind întreaga piaţă de bunuri de larg consum.

    Dintre categoriile noi monitorizate, mâncarea pentru animalele de companie se distinge printr-o creştere semnificativă, de două cifre (peste 10%), reuşind să atragă mai mulţi cumpărători, dar şi crescând consumul celor deja existenţi.

    O treime dintre gospodăriile din România deţin un animal de companie, la fel ca în Ungaria, însă sub nivelul vecinilor din Bulgaria.

    Dintre acestea, doar o jumătate achiziţionează produse alimentare specializate, tendinţa pieţei fiind una pozitivă, în creştere faţă de anul 2013. Totuşi, comparativ cu alte state europene, numărul este încă mic. Numai în Cehia, 8 din 10 deţinători de animale de companie cumpără mâncare specializată.

    Iubitorii de pisici plătesc un preţ mediu de trei ori mai mare comparativ cu iubitorii de câini, unde acest preţ se situează la 4,8 lei pe kilogram.  Astfel, deşi numărul familiilor cu pisici este semnificativ mai mic, valoarea categoriei se împarte în 57% mâncare pentru căţei şi 43% mâncare pentru micile feline.

    Fiind o categorie totuşi sensibilă în ceea ce priveşte preţul, mărcile private au reuşit să aibă creşteri constante şi să acopere o mare parte din categorie. În acelaşi timp, comerţul modern reprezintă aproximativ 60% din valoarea totală a categoriei.

    Studiul are la bază Panelul de Consumatori GfK România, fiind analizate 3,000 gospodării, reprezentative la nivel naţional. Alte categorii noi monitorizate de Panelul de Gospodării: mâncarea proaspătă (mezeluri, carne, fructe&legume) băuturi alcoolice (spirtoase şi vinuri), panificaţie, snacks-uri (pufuleţi, tortilla, croissante, floricele, etc), produse de îngrijire pentru bebeluşi.

    Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 19,2 milioane euro în 2013.

    NU SUNT COMENTARII

    Transmiteti un mesaj

    2 × four =