Ne sufocăm de campanie electorală

    sondaj

    Campania electorală din această toamnă se anunţa a fi una foarte activă şi plină de publicitate, binefacere, donaţii şi inaugurări – tipic unei campanii electorale moldovenești.

    În R. Moldova bibliotecile se renovează, spitalele primesc echipament modern, cetăţenii se întâlnesc cu politicienii şi stau la ceai, discută problemele care le au. Toate astea se întâmplă nu pentru că politicienilor le-ar păsa, toate astea se întâmplă pentru că e marea campanie electorală, campania şi alegerile care vor decide cine va fura mai departe, cine va spune minciuni mai departe şi cine va dormi pe sub uşile instituţiilor de stat, deoarece ei nu au ajuns în parlament însă au multe de spus sau nu mai au de unde fura.

    Chişinăul, dae și toată ţara, e un curcubeu adevărat. În această perioadă publicitatea electorală a crescut cum cresc ciupercile după ploaie, instituţiile publicitare fac licitaţii, care şi cât plăteşte pentru un panou în centrul oraşului, iar preţurile pentru această publicitate au crescut de la sute la mii de euro. Şi, dacă unele partide abia s-au lansat în campanie electorală, altele deja sufocă tot ce au în cale. Partidul Democrat din Moldova a ajuns să bată recorduri, fiind printre primele partide care s-a lansat în campania încă neîncepută oficial. Și tot PD pare cel mai activ partid, cel mai interesat de ce mai fac bieţii lucrători pe la fabrici și uzine.

    În Moldova, Ziua Îndrăgostiţilor e o singură dată în an, în celelate cuplurile se ceartă, Ziua Femeii e de 8 martie, în celelalte cuplurile se ceartă – tot așa și politicienii, se interesează de cetăţenii doar odată la 4 ani, pentru o perioadă de 2 luni, în celelalte pe politicieni nu-i intereseză problemele ţăranilor și a muncitorilor.

    Continuând despre PD, acest partid lansează campanii pentru susţinerea aricultorilor, merg la fabrici și uzine, se întîlnesc cu angajaţii din domeniul comerţului – câtă frumuseţe în aceste cuvinte, pe cînd săracii vânzători îngheaţă de frig pentru a vinde cât de cât ceva. Miniştrii se întîlnesc cu angajaţii din domeniul feroviar, alţii se află în vizite de informare pe la ”Bucuria” şi încearcă să împrăştie atîta bunătate. Și da, săracii oameni cred, cred şi se lasă duşi de valul acestor cuvinte ipocrite spuse de nişte ipocriţi, minciuni ambalate frumos.

    Pînă la alegeri mai sunt aproximativ 40 de zile, ce va urma şi la ce să ne aşteptăm, totul este imprevizibil, cert este că aceste păpuşi vorbitoare, păpuşi care zîmbesc şi fac promisiuni care au fost făcute şi în campania trecută, sunt gata să calce peste om şi să facă vărsare de sînge doar pentru a ajunge în fotoliile calde din conducere. Şi populația e deazmăgită, e dezorientată şi se lasă dusă de val în aceste plase amăgitoare.

    C.P.

    NU SUNT COMENTARII

    Transmiteti un mesaj

    thirteen − 4 =