10 moduri de a-ţi menţine afacerea activă, fără probleme, pe timpul cât te afli în concediu

concediu

Petrecerea de timp liber departe de birou este crucială nu numai pentru reducerea stresului antreprenorului ci şi pentru obţinerea unei noi perspective asupra afacerii. O excursie sau un concediu la munte sau la mare nu va reuşi să elimine în totalitate stresul acumulat dacă antreprenorul se va gândi în totalitate la cum va găsi afacerea la întoarcere.

Pentru a găsi la întoarcere afacerea fără nicio problemă, site-ul www.allbusiness.com a cerut sfatul a 10 membri ai Consiliului Tinerilor Antreprenori, una dintre cele mai de succes comunităţi de oameni de afaceri din SUA. Iată ce au spus cei 10 tineri antreprenori:

  1. Lucraţi cât mai mult înainte de plecare

Andrew Schrage (Money Crashers Personal Finance) este de părere că un antreprenor, înainte de a pleca într-o vacanţă plăcută şi fără stres, trebuie să uşureze munca subordonaţilor prin îndeplinirea a cât mai multe sarcini. Astfel subordonaţii vor putea menţine afacerea fără probleme pe perioada lipsei acestuia, fără a se ocupa de sarcini suplimentare, care ar fi căzut în sarcina şefului.

  1. Existenţa unei echipe de încredere

Zev Herman (Superior Lighting) consideră că pentru a avea o vacanţă fără stres, un antreprenor trebuie să se gândească cu mult înainte la acest aspect şi anume în două momente: în clipa în care face angajările şi în perioada de după angajare. Trebuie să accepte la el în afacere persoane credibile, în care să aibă suficientă încredere că pe timpul cât va pleca în concediu, priorităţile companiei şi a clienţilor nu vor fi schimbate. Totodată, un antreprenor trebuie să fie capabil să recunoască după angajare dacă există angajaţi care nu pot face ceea ce  li se solicită şi să adopte măsurile ce se impun.

  1. Păstrarea unui contact periodic cu afacerea

Krish Chopra (Nurse Practitioner Clinical) susţine faptul că este mai bine să-ţi programezi 1-2 ore pe zi pentru a verifica mail-ul companiei şi a vedea modul în care sunt rezolvate sarcinile zilnice. Nu poate fi numit concediu plăcut şi fără stres dacă te deconectezi fizic de la afacere şi stai mental în continuare în contact cu aceasta. Grijile şi stresul astfel apărute vor distruge orice vacanţă, indiferent de locaţia pitorească aleasă.

  1. Crearea de proceduri clare şi bine documentate

Crearea unor proceduri clare şi bine documentate reprezintă cheia de succes a oricărei afaceri, este de părere Andrew Saladino (Kitchen Cabinet Kings). Procedurile realizate pentru fiecare sarcină, angajat sau situaţie care poate apărea trebuie să fie păstrate într-un loc la care accesul să fie liber pentru personalul care rămâne în companie pentru a gestiona afacerea pe timpul cât un antreprenor este plecat în vacanţă. Când există modalităţi de rezolvare pentru diferite situaţii, la care angajaţii pot avea un acces facil, atunci şi concediile sunt lipsite de griji şi stres dar şi cei rămaşi în companie sunt eliberaţi de stresul generat de lipsa antreprenorului.

  1. Folosirea concediului ca o şansă pentru a ajuta şefii de echipă să se dezvolte

Justin Blanchard (ServerMania Inc.) consideră că vacanţele reprezintă ocazii excelente pentru a oferi şefilor de echipe sau celor cu potenţial ocazia de a se dezvolta personal şi profesional. Astfel, antreprenorul trebuie să aleagă unul sau mai mulţi membri de încredere din personalul angajat care să fie responsabil de supravegherea şi coordonarea operaţiunilor care se vor desfăşura în cadrul companiei pe timpul vacanţei sale. În acest mod, antreprenorul are încredere că afacerea se află pe mâini bune, iar membrii echipei responsabili vor câştiga experienţă valoroasă.

  1. Crearea unei adrese de e-mail „doar pentru urgenţe”

În opinia lui Jonathan Long (Sexy Smile Kit), deşi este benefică deconectarea completă pe timpul vacanţei, un antreprenor trebuie să fie disponibil pentru eventuale situaţii de urgenţă. Dacă în companie există o echipă solidă, atunci există şansa unui concediu fără a fi deranjat. Însă nu toate situaţiile de urgenţă pot fi evitate. Din această cauză ar fi bine să fie creată o adresa specială de e-mail destinată „urgenţelor”, iar pe timpul vacanţei, antreprenorul să răspundă doar la e-mailurile venite pe această adresă.

  1. Utilizarea notificărilor pe e-mail (aşa numitele „push notifications”)

Roger Lee (Captain401) este de părere că un antreprenor trebuie să fie conştient de faptul că orice afacere se confruntă cu momente critice în care va trebui să fie anunţat/notificat (una din aceste situaţii este atunci când site-ul unui magazin on-line nu mai funcţionează). Din această cauză, înainte de plecarea în vacanţă, antreprenorul trebuie să configureze notificări pentru fiecare situaţie sau să delege un membru al personalului care să-l anunţe de apariţia unui asemenea moment critic. În rest, vacanţa este cu atât mai plăcută cu cât nu se primesc notificări.

  1. Menţinerea unui contact periodic cu indicatorii de performanţă zilnică

Nicole Munoz (Start Ranking Now) consideră că cel mai bine pentru un concediu plăcut şi fără stres este ca antreprenorul să acorde din când în când un pic de atenţie analizelor şi criteriilor de performanță zilnice ale companiei. Este ştiut faptul că atunci când şeful este plecat, angajaţii nu mai dau atenţia necesară îndeplinirii criteriilor de performanţă stabiliţi pentru ca o afacere să se dezvolte fără probleme. Chiar dacă este plecat în vacanţă, un antreprenor are o mare responsabilitate atât faţă de afacere cât şi faţă de angajaţi.

  1. Utilizarea de calendare/planificatoare comune, transparente

Ryan Wilson (FiveFifty) susţine că atunci când afacerea permite, este foarte bine ca antreprenorul să permită utilizarea de calendare/planificatoare digitale comune, la care fiecare angajat să aibă acces şi pe care să-şi notifice obiectivele şi perioada de îndeplinire. Astfel, activitatea fiecăruia este transparentă şi pot fi eliminate din timp sincopele atunci când apar. Atâta timp cât termenele şi aşteptările sunt comunicate în mod clar personalului, stabilirea de către angajaţi a modului de îndeplinire, în ecartul de timp în care antreprenorul este plecat, va funcţiona excelent în beneficiul derulării activităţii fără probleme a afacerii…si a unei vacanţe extraordinare.

  1. Un antreprenor nu trebuie să fie indispensabil

În opinia lui Vik Patel (Future Hosting), un antreprenor nu trebuie să se facă indispensabil afacerii pe care o conduce. Dacă este, atunci el va fi singura cauză a falimentului companiei. Un antreprenor trebuie să-şi instruiască şi organizeze echipa într-un asemenea mod în care niciunul să nu fie complet indispensabil.

NU SUNT COMENTARII

Transmiteti un mesaj

4 × three =